yok Sayfa bulunamadı – Pulse Of The Blogosphere

Burada bir şey bulamadık. Bir de aramayı denemek ister misiniz?

maltepe escort
türk porno
gratis porno
maltepe escort ümraniye escort ataşehir escort anadolu yakası escort
eryaman escort
casino siteleri
beylikduzu escort
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu
ataşehir escort bayanlar maltepe escort alanya escort

Terapija igrom (Play terapija)



Terapija igrom (play terapija)

Koliko često ste zatekli svoje dijete kako od vas traži razgovor o stresnom danu u vrtiću? A koliko često vas je tražilo još samo jednu igru nakon večere ili još samo malo više vremena u parku? Djeca će rijetko jasno reći što ih muči – njihov jezik je igra, a što bolje naučimo ”pričati” njihovim jezikom, jasnije ćemo ih razumjeti.

Što je terapija igrom i kako djeluje?

Djecu ne možemo jednostavno pitati o tome kakve probleme imaju niti bi nam u većini slučajeva oni na to pitanje mogli odgovoriti s tom lakoćom kao odrasli. Ovisno o stupnju razvoja i karakteru djeteta, ono što je za nas topli razgovor s terapeutom, za djecu jest igra.

Samo zato što su djeca nerijetko premala kako bi racionalno sagledala situaciju i kontrolirala svoje emocije, ne znači da ne doživljavaju emocije poput nesigurnosti, straha ili stresa. Pravilno razrađenom igrom i intervencijom terapeuta, dijete na zabavan i nenametljiv način uči kako svoje emocije može na najbolji način izraziti te ih regulirati. Posljedično, naučit će suočiti se s problemima i teškim situacijama kao i izgraditi svoje samopouzdanje.

Unutar terapije igrom postoje razni pristupi pa će tako terapeut koristiti znanja iz geštalt, kognitivno-bihevioralne psihoanalitičke ili neke druge terapije.

Kome pomaže terapija igrom?

Terapija igrom namijenjena je ciljnoj skupini djece između 3 i 12 godina, no uz određene prilagodbe i eventualnu podršku roditelja može se primijeniti i na mlađu odnosno stariju djecu.

Razne su situacije koje mogu ostaviti traga na mentalnom zdravlju djeteta, a samo neke od njih su razvod roditelja, gubitak bliske osobe ili životinje ili bolesti i ovisnosti u obitelji. Osim stresnih životnih okolnosti, terapija igrom dobar je odabir za djecu s poremećajima iz autističnog spektra, ADHD-om, anksioznošću ili problemima u ponašanju. Barzegary i Zamini (2011) navode znatno poboljšanje u koncentraciji te kontrolu impulzivnosti i hiperaktivnosti kod djece s ADHD-om nakon primjene terapije igrom.

Nije loše zatražiti stručno mišljenje ako je dijete bilo izloženo stresnoj situaciji čak i ako ono ne pokazuje izravne znakove stresa i traume. Djeca svoje emocije izražavaju znatno drugačije od odraslih te nije rijetkost da ostanu neprimijećene.

Kako izgleda terapija igrom?

Za razliku od mnogih ostalih terapijskih pravaca, u terapiji igrom proces ne započinje interakcijom terapeuta i pacijenta. Umjesto toga, prvi razgovor terapeut započinje s roditeljima djeteta te se pritom upoznaje s djetetovim problemom te samim time skuplja osnovne informacije bitne za terapiju. Potom se upoznaje s djetetom s kojim pokušava razviti prisan odnos. U ovoj vrsti terapije nužno je povjerenje koje stvara temelj sigurnog okruženja u kojemu će dijete slobodno izraziti svoje emocije.

Struktura susreta nije zadana već ju smišlja stručnjak. Neke od igara korištene u terapiji igrom su psihodrama u grupi (obično 3 – 8 djece), igre u kojima dijete uz pomoć figurica gradi svoj svijet te Winnicottove šaralice gdje klijent i terapeut komuniciraju crtežom, zatvorenih očiju.

Ne postoji definirano trajanje terapije već se isto prilagođava svakom djetetu individualno. Prosječan broj susreta obično je između 15 i 20, no ovisno o stupnju otvorenosti djeteta te vrsti samih teškoća i njihovom trajanju, terapija može trajati dulje ili kraće od navedenog okvira.

Kako, kao roditelj, najbolje podržati dijete u terapiji?

U početku je svakako dobra ideja djetetu objasniti tko je terapeut te mu reći da je to osoba koja pomaže i igra se s djecom. Bitno je naglasiti da dijete nakon terapijskog susreta ne treba detaljno ispitivati o tome kako je bilo, već ćete sve bitne informacije saznati od terapeuta direktno.

 

 

 

Izvori

Barzegary, L., & Zamini, S., (2011). The Effect of play therapy on children with ADHD. Procedia – Soc. Behav. Sci. 30, 2216–2218.

ceti.hr

huti.hr

tigrom.hr


Udruga PROMENTZ

Udruga PROMENTZ

Ninska 1, 10360 Sesvete
Hrvatska
info@psiholoskapomoc.hr



Copyright Psihološkapomoć.hr 2020.


deneme bonusu bahis siteleri canlı bahis casino siteleri deneme bonusu canlı bahis siteleri escort bayanlar izmir